A KRE PK GYTKI alaptevékenysége során a felsőfokú pedagógusképzés szakos gyakorlatainak megszervezésével, értékelésével foglalkozik. A Kar képzésein világi és hitéleti képzésein a hallgatók magas kreditértékű és óraszámú, jellemzően több féléves külső gyakorlatokon vesznek részt. Ezen gyakorlatok tartalmát csak részben képes a Kar a saját módszertani, tantervi dokumentumai révén szabályozni – szükség van egy intenzív, kölcsönös tudásmegosztáson alapuló szakmai együttműködésre is a Kar és a partnerintézmények között.
Kutatásunkban – ezen tudásmegosztási igényre is tekintettel – azokat a főbb szakmai kérdéseket kívánjuk elméleti és empirikus módszereket is felhasználva megvizsgálni, melyek a gyakorlati képzés minősége, és a képzéseink felvevőpiacát jelentő szakmai környezet számára leginkább meghatározók. Ez utóbbi kérdésben érvényre kívánjuk juttatni az Egyetem fenntartója, a Magyarországi Református Egyház azon törekvését, hogy a felsőfokú pedagógusképzés váljon alkalmassá a református köznevelési rendszer számára elkötelezett, a keresztyén szellemi és lelki értékrendben otthonosan mozgó munkatársak biztosítására. A projekt további célja, hogy a pedagógus pályaszocializáció aspektusainak mentén feltárjuk azokat a momentumokat, amik képesek a tanulmányok ideje alatt erősíteni a pálya iránti elkötelezettséget ezzel is csökkentve a hallgatói lemorzsolódást.
A fentiek jegyében a 2022 őszével induló kutatási projektünk keretében a következő témakörökben fogunk vizsgálatokat folytatni:
Copyright © 2016 Károli Gáspár Református Egyetem Minden jog fenntartva. Made with love by KREATiO.hu