Nyílt nap banner


Szontagh Pál – Tolnai Ágnes – Váradi Ferenc – Váradi-Kusztos Györgyi (2023): Pedagóguskép-pedagógusképzés. A református pedagógusképzés eredményei a pálya- és hivatásszociológiai folyamat horizontján.

Szontagh Pál – Tolnai Ágnes – Váradi Ferenc – Váradi-Kusztos Györgyi (2023): Pedagóguskép-pedagógusképzés. A református pedagógusképzés eredményei a pálya- és hivatásszociológiai folyamat horizontján. Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, Nagykőrös. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10022961

ISBN 978-615-6637-06-2 (Nyomtatott)

ISBN 978-615-6637-07-9 (Online)

© Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, 2023
© Szerzők, 2023

Jelen monográfiánk a Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kara (KRE PK) Gyakorlati felkészítés, pálya- és hivatásszocializáció a református pedagógusképzésben kutatási pályázatának A református pedagógusképzés eredményei a pálya- és hivatásszociológiai folyamat horizontján alprojektje keretében készült el.

Kutatási alprojektünk a Református Pedagógiai Intézet korábban megkezdett kutatásaihoz kapcsolódva, a Kar pályaszocializációs gyakorlatát elemezve, a kari DPR-rendszer és egyéb, a pályaszocializációt támogató, meglévő hallgatói szolgáltatások vizsgálata révén kíván további ismeretekkel szolgálni a pálya- és hivatásszociológia területén. Az elméleti kutatást, az adatelemzést, valamint a kvalitatív módszereket is felhasználó kutatás célja a pálya- és hivatásszocializációt segítő és gátló tényezők pontosabb megismerése, a felsőfokú képzések és maga az intézményrendszer alkalmasabbá tétele arra, hogy a megfelelő minőségű és elkötelezettségű munkaerőt képes legyen pályán tartani, motiválni, fejleszteni.

Kötetünkben az óvodapedagógus- és tanítóképzés szempontjából, azon belül is Egyetemünk szempontjából vizsgáljuk a pálya- és hivatásmotiváció kérdéskörét.

 

Tartalom

Dékáni köszöntő – 7

Bevezetés – 8

Szontagh Pál: A hivatás- és pályamotiváció a pedagóguspályán – 11

Tolnai Ágnes: A tanító- és óvodapedagógus-képzés jövője – 42

Szontagh Pál: Óvodapedagógus-hallgatók hivatás- és pályamotivációja, szerepfelfogása – 81

Váradi Ferenc: A pedagógusképzés külső gyakorlati összetevőinek megvalósítása a Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Karán – 105

Tolnai Ágnes: Diploma után – a pedagógusképzésben végzettek helyzete a DPR-kutatások alapján – 118

Váradi Ferenc – Váradi-Kusztos Györgyi: A református szakmai többlet fogalmáról a felsőfokú pedagógusképzés kontextusában – 138

Szerzők – 157

Pedagóguskép - Pedagógusképzés

Következő események


Összes esemény

Napi biztatás

PedKaszt

Károli Podcast

Közösségi Média

Online tanácsadás 

Diáktanácsadó központ

nyelvvizsgaközpont