Pap Ferenc –Fehér Ágota (szerk.) (2025): Központban a tehetség. Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, Nagykőrös, online kiadás
Lektorok: Bárdos Dóra, Csűrös András Jakab
ISBN 978-615-6637-67-3
DOI https://doi.org/10.61376/MUGQ1507
© Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, 2025
© Szerzők, szerkesztők, 2025
A Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kara a tehetséggondozás gazdag szakmai tartalmához kapcsolódóan kiemelten tekint a téma lelki, hitéleti vonatkozásaira, mindezeknek elméleti pillérekre épített gyakorlati aspektusaira. Jelen tanulmánykötet a Pedagógiai Kar tehetségsegítő tevékenységeinek és a témában végzett kutatásainak eredményeire építve főként neveléstörténeti értékeket összegez a református szellemiség tükrében, kiemelve lelkigondozók, református hittanoktatók és neves református pedagógusok tevékenységeit, a református kollégiumi tehetséggondozás napjainkban is üzenetként szolgáló vonatkozásait. Komplex személyiségfejlesztésként tekintve a tehetségsegítés összetett tevékenységrendszerére, további tanulmányok a tehetséges személyiség lelki élményei, őt és családját kísérő sérülékenység és vívódások, valamint a számára támaszként szolgáló társas-közösségi értékek, és mindezek fejlesztésének lehetőségei köré építkeznek.
A kötet a Tehetséggondozás és minőségbiztosítás új környezetben című kari kutatási pályázat támogatásával jelenik meg.
TANULMÁNYOK
Pap Ferenc: A KRE Pedagógiai Kara a tehetségpontok közösségében – 8–18 https://doi.org/10.61376/NPRO1353
Fehér Ágota: Tehetséggondozás mint komplex személyiségfejlesztés – a Pedagógiai Kar tehetségprogramjának szemléleti pillérei – 19–30 https://doi.org/10.61376/KCQY4641
Pap Ferenc – Fehér Ágota: A tanítva tanulás református kollégiumi hagyományaitól a Pedagógiai Kar pedagógiai projektversenyéig – 31–44 https://doi.org/10.61376/OEOC9110
Szetey Szabolcs – Fehér Ágota: Teológia – pedagógia – tehetséggondozás: A két Harsányi István munkásságának üzenetei – 45–53 https://doi.org/10.61376/OPZT2577
Balogh Dávid: A hittanoktató személye és a hittanoktatás módszerei Mihályfi Ákos lelkipásztorkodástanában – 54–62 https://doi.org/10.61376/UXYL2119
Vass Réka Adrienn: A tehetséges gyermekek lelkigondozása – 63–73 https://doi.org/10.61376/FNDQ9575
Berki Viktória: A hittanoktató szerepe a különleges bánásmódot igénylő gyermekek szüleinek kísérésében – 74–89 https://doi.org/10.61376/OVRK9004
Váradi-Kusztos Györgyi: „Találja ki, mihez van leginkább kedve, és csinálja azt […]” Tanítsunk a lelki egészség(ünk)ért! – 90–97 https://doi.org/10.61376/HEIF9609
Ackermanné Kelő Kamilla: Victor Gabriella pedagógiai nézetei és a diákok képesség- és személyiségfejlődésére gyakorolt hatása – 98–105 https://doi.org/10.61376/FYVF3257
Lehoczky Mária Magdolna – Fehér Ágota: Kiss Áron életének főbb meghatározói a tehetséges személyiség formálódásának tükrében – 106–115 https://doi.org/10.61376/JICN4964
Onodi István: A perfekcionizmus mögött rejlő gyermek – 116–123 https://doi.org/10.61376/JRVE2635
Balázs Alexandra: A keresztyén ifjúsági közösség szerepe: kapcsolatok és a világ megismerése – okoseszközökkel és azon túl – 124–131 https://doi.org/10.61376/RMIZ2541
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.