A Pedagógiai Kar oktatói, Baranyiné Kaszás Ildikó és Fülöpné Kántor Judit idén ismét továbbképzést tartottak a tatárszentgyörgyi Mustármag Bölcsődében, így tovább bővült a két intézmény ‒ immár hagyományosnak tekinthető ‒ szakmai partnersége.
A program kiemelt témája volt a korai mozgásfejlődés. Baranyiné Kaszás Ildikó lépésről lépésre mutatta be a mozgásbeli fejlődési problémák korai jeleit, az anamnézis felvételének legfontosabb szempontjait, valamint azt, hogyan tehető célirányosabbá és megbízhatóbbá a gyermekek megfigyelése az előzmények ismeretében.
A szakmai blokkot kiegészítve a résztvevők áttekintették, miként támogatható a bölcsődében a kicsik testi kibontakozása módszertanilag pontosított, játékos tevékenységekkel. Közösen értékelték a már alkalmazott mozgásfejlesztő gyakorlatokat, és számos új, a napi rutinba azonnal beépíthető ötletet gyűjtöttek.
A második fő téma a szülői edukáció volt. Gyakorlati példák segítettek annak megvitatásában, hogyan lehet felhívni a családok figyelmét a mozgásfejlődés jelentőségére, a korai beavatkozás előnyeire, és hogyan lehet együttműködést kialakítani abban az esetben, ha fejlesztő szakemberek vagy intézmények bevonása válik szükségessé.
Az együttműködés értéke, hogy a bölcsőde hosszú évek óta számíthat a Pedagógiai Kar szakmai és képzési támogatására. A kapcsolat nemcsak a továbbképzésekben él: több bölcsődei munkatárs jelenleg is a PK hallgatója, az intézmény pedig évekre előre ütemezi dolgozóinak beiskolázását a csecsemő- és kisgyermeknevelő, illetve az óvodapedagógus szakokra. A távlati célok között szerepel az a közös szándék, hogy a bölcsőde az egyetem módszertani intézményévé váljon. A tatárszentgyörgyi szakembergárda elhivatottsága, szakmai tudatossága és a családok iránti nyitottsága példaértékű mindenki számára. A mostani alkalom megerősítette: a hagyományos együttműködés kézzelfogható értéket teremt a gyermekek fejlődése, a családok támogatása és a szakma folyamatos megújulása terén.