Bárdi Árpád (szerk.) (2024): Egészségnevelés és a pedagógusok-pedagógusképzők kompetenciái, Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, Nagykőrös, online kiadás.
Szakmai lektor: Gombos Norbert
ISBN 978-615-6637-27-7
© Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Kar, 2024
© Szerzők, szerkesztők, 2024
A kötet a Pedagógiai Karon folyó „Neveléstudományi és módszertani kutatások” projekt „Egészségnevelés megújítása a KRE PK pedagógusképzéseiben” alprojekt keretében folyó egészségneveléssel kapcsolatos kutatások eredményeit összegzi. A kötetben tíz tanulmány található, melyeket a kutatócsoport munkatársai (nagyrészt a KRE PK oktatói-kutatói) készítettek. A tanulmányok közös pontja az egészségnevelés, valamint a pedagógusok és a pedagógusképzők kapcsolódó kompetenciáinak fejlesztése, mely napjainkban a neveléstudományi gondolkodás meghatározó kérdésköre. A tanulmánykötet ennek megfelelő alapossággal és gondossággal tárja fel a problémakört, széles látókört biztosítva a téma iránt érdeklődő szakemberek számára.
Tartalom
Előszó – 6
Árva Dorottya, Sápi Mária, Rákosy Zsuzsa: Függőségmegelőzés a magyar általános iskolákban – 7
Devosa Iván: A mesterséges intelligencia felhasználási lehetőségei az egészségfejlesztés területén – 21
Lőkös Dániel: A sportterápia-úszásterápia alapjai: gyógytestnevelés, gyógyúszás – 28
Baranyiné Kaszás Ildikó: A MOZGÁS fontossága az EGÉSZSÉGnevelésben – 33
Gyimóthy Gergely: A vízitúrázás szomatikus egészségtani vonatkozásai – 41
Fehér Ágota: Pedagógusok a képességek kibontakoztatásában a lelki egészség tükrében – 46
Kemény Gabriella: Dráma-játékok kurzus a lelki egészség szolgálatában – 58
Váradi-Kusztos Györgyi: A lelki egészségnevelés formái a KRE Pedagógiai Karán – 71
Copyright © 2023 Károli Gáspár Református Egyetem. Minden jog fenntartva.