Az Erasmus Blended Intensive Program keretében újabb projektet valósított meg a Pedagógiai Kar, partnerségben a hollandiai Christelijke Hogeschool Ede (Keresztyén Főiskola, Ede), valamint a litván LCC International University (LCC Nemzetközi Keresztyén Egyetem, Klaipéda) felsőoktatási intézményekkel.
A projekt előkészítő része online részvétellel zajlott. A 2025 októberében Vezető és tanítvány címmel szervezett, személyes jelenlétet igénylő kurzus házigazdája ezúttal a holland partner volt. A Pedagógiai Kart egy tanító, óvodapedagógus, hittanoktató és közösségszervező szakos hallgatókból álló tízfős csoport képviselte. Emellett a holland és a litván résztvevőkön túl az interkulturalitás jegyében bekapcsolódtak a programba további ukrán, grúz, amerikai és szurinami származású hallgatók és oktatók is.
A témában előadások, kiscsoportos beszélgetések és workshopok révén mélyültek el a résztvevők. Neumayerné dr. Streitman Krisztina tanárnő bemutatta a Pedagógiai Karon kifejlesztett etikai-spirituális modellként bevezetett szakmai identitásmodellt, illetve a Nyelvi kompetenciák térben és időben projekt keretében végzett kutatásokat. A Kar pedagógusképzésben részt vevő hallgatói Bálint-Pallaghy Réka tanárnő vezetésével ellátogathattak egy általános iskolába is, és így a gyakorlatban ismerték meg a holland oktatási rendszert, annak sajátosságait, különbözőségét a magyar köznevelési rendszertől. Összességében a program nagymértékben járult hozzá az interkulturális kommunikációs kompetencia, a reflektív gondolkodás, valamint az értékalapú tanári és vezetői szemlélet fejlődéséhez.
Mindezért a gazdagodásért egyedül Istené a dicsőség.
Neumayerné dr. Streitman Krisztina – Bálint-Pallaghy Réka









