2025. június 2. és 3. jeles dátum volt a Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Karának naptárában. Ekkor rendezte meg nagykőrösi székhelyén az Innováció a pedagógushivatásban című nemzetközi tudományos konferenciát, amelynek két napja alatt több mint hatvan előadást tartottak a magyarországi, határon túli és más külföldi felsőoktatási intézményekből érkezett előadók.
A konferencia célja a tehetséggondozás témájához kapcsolódó tudományos eredmények bemutatása, nemzetközi kontextusban történő megközelítése volt. Tematikája ennek megfelelően a tehetséggondozás tudományos modelljeinek és sokrétű kutatási területeinek vizsgálatát fogta át abból kiindulva, hogy a tehetséggondozás komplex képesség- és személyiségfejlesztés. A Pedagógiai Kar elköteleződése a szakterület irányában e komplexitást hittudományi vonatkozások kutatásával is gyarapította, célul tűzte ki a hit szerepének megvizsgálását is a képességek kibontakoztatásában. A Kar emellett a Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei helyesírási verseny főszervezőjeként kiemelten fókuszál a nyelvi képességek területén kifejeződő tehetséggondozásra, és ennek kapcsán hangsúlyozott figyelmet fordít a nyelvi képességek fejlesztésének további tudományágakkal való összefüggéseinek vizsgálatára.
A konferencia a fentiek szellemében három tematikus szálon zajlott: 1. Tehetséggondozás mint képesség- és személyiségfejlesztés; 2. A hit szerepe a képességek kibontakoztatásában; 3. Nyelvi képességek fejlesztése különböző tudományágak metszetében.
A magyar és angol nyelvű előadások témája igen széles skálán mozgott. A témák között szerepelt többek közt a keresztyén nevelés, a minőségi pedagógusképzés, a pedagógusidentitás és a reziliencia, az erkölcsi nevelésnek és a hit- és erkölcstankönyveknek a vizsgálata, hittanverseny bemutatása, a kooperáció szerepe a tehetségfejlesztésben, a mozgáskompetencia, a vizuális tehetség, a zenei tehetség, illetve a verbális kreativitás kibontakoztatása, a stresszel küzdő, figyelemhiányos vagy serdülőkorba érő gyermekek segítése, a mesterséges intelligencia kihívásaira adható jó válaszok és a gyermekirodalom kutatása. Több előadás foglalkozott a nagykőrösi tanítóképzés történetének még feltérképezetlen részterületeivel és ezek tanulságaival is.
A rendezvény a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal
Tudományos Mecenatúra 2. alprogramja (MEC-SZ-24 Nemzetközi konferencia hazai szervezése) keretében, Innováció a pedagógushivatásban – nemzetközi tudományos konferencia című program támogatásával (a projekt azonosító száma: 149295) valósult meg.