Lezajlott a pedagógiai projektverseny döntője

A Pedagógiai Kar és a Károli Junior Akadémia idén második alkalommal hirdette meg a Tanulva tanítani – tanítva tanulni pedagógiai projektversenyt a középfokú köznevelési intézmények 10–12. évfolyamos diákjai számára. A háromfordulós verseny döntője március 8-án, Nagykőrösön, a Kar székhelyén került megrendezésre.

A verseny egyik legfőbb célja: bemutatkozási lehetőséget teremteni azoknak a diákoknak, akik kiemelten érdeklődnek a pedagógia iránt. Emellett kiváló lehetőség azok számára is, akik szeretnék kipróbálni magukat az érvelés, esszéírás, kutatás terén, fontosnak tartják a keresztyén értékeket, vagy felsőfokú tanulmányaikat a Károli Gáspár Református Egyetem valamely karán kívánják folytatni. Talán ennek volt köszönhető, hogy az idei tanévben kétszer annyian jelentkeztek versenyünkre, mint az előző alkalommal.

A megmérettetés első fordulója idén is egy feladatlap volt, amelyet a középiskolában fejlesztendő kulcskompetenciák alapján állítottak össze a szervezők. A második fordulóban a meghirdetett témák közül választva pedagógiai projektmunkát készítettek a versenyzők, akik közül a legjobbakat a Kar oktatóinak zsűrije juttatta tovább. A harmadik fordulóban, a döntőben végül 18 tanuló mutatta be szóban is a pályaművét, további 2 versenyző pedig szép dolgozata jutalmául résztvevőként kapott meghívást Nagykőrösre.

A döntő versenyzői közül 11 tanuló gyermekcsoport számára állított össze komplex és elemzésbe ágyazott foglalkozástervet, amely a pünkösdi ünnepi időszakhoz kapcsolódott. A beszámolókból kiderült: valamennyi versenyző a gyakorlatban is megvalósította az óráját, foglalkozását. Voltak, akik középiskolájuk gyakorlóintézményeiben látogattak el óvodásokhoz vagy iskolásokhoz, mások a saját volt általános iskolájukba „vitték haza”, vagy jelenlegi alma materükben próbálták ki a tervezetüket. A sokszínű módszertan és az egyéni, kreatív tervezés mellett az óraprojektek kiemelkedő elemei voltak a rendkívül ötletes szemléltetőeszközök a pünkösdi rózsakoszorútól a papírhajtogatáson keresztül a sálakig és a szerepbe helyezett hangszerekig.

A döntőbe jutott versenyzők közül 7 tanuló esszét készített a pedagógushivatás témakörében, újra megalkotva a mai pedagógusok „tízparancsolatát”. A dolgozatokat olvasva és a bemutatókat hallgatva a közönség számos remek ötlettel gazdagodhatott azzal kapcsolatban, milyen a jó tanár. A versenyzők kiemelték a jó pedagógus sok jeles tulajdonságát: a gyermekközpontúságtól a szakmai elkötelezettségen át a tanár-diák viszony újszerű kialakításának képességéig. Munkájukban reflektáltak a digitalizálódó világ kihívásaira, de szó esett a reformpedagógiákról és az egyházi nevelésről is.

Számos versenyző és vendég már a döntőt megelőző este megérkezett a Pedagógiai Kar kollégiumába: a családias fogadtatás és az együtt töltött este is hozzájárult a közösség erősítéséhez, ahogyan az ünnepélyes megnyitót megelőző közös, reggeli igei alkalom is. A Kar Hallgatói Önkormányzatának Nagykőrösi Kabinete szintén igen sokat tett a döntő gördülékeny lebonyolításáért.

A nagykőrösi református intézmények és a Nagykőrösi Református Egyházközség támogató összefogásáról tanúskodik az a tény, hogy a rendezvény helyszíne az Arany János Református Általános Iskola és Óvoda frissen átadott, új épületszárnya volt, az ebédet pedig a Református Gyülekezeti Házban fogyaszthatták el a vendégek. A szervezők ezúton is köszönik a verseny támogatását!

Bízunk abban, hogy akik részt vettek a döntőn, személyesen is megtapasztalhatták, milyen károlisnak lenni, és ízelítőt kapva a nagykőrösi vendégszeretetből, betekinthettek Karunk életébe is.

 

Eredmények

Pünkösdi ünnepi időszak kategóriában:

1. helyezést ért el Varró Bence-András, a nagyenyedi Bethlen Gábor Kollégium tanulója. Felkészítő tanára: Fodor Brigitta és Lőrincz Ildikó.
1. helyezést ért el Hövényes Georgina, a szobi Szent László Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium tanulója. Felkészítő tanára: Korodi Szidónia.
2. helyezést ért el Győri János Sándor, a nagykőrösi Arany János Református Gimnázium és Kollégium tanulója. Felkészítő tanára: Bálintné Parrag Szilvia.
2. helyezést ért el Szibele Klaudia Roxana, a szobi Szent László Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium tanulója. Felkészítő tanára: Korodi Szidónia.
3. helyezést ért el Kiss Boglárka, a nagyenyedi Bethlen Gábor Kollégium tanulója. Felkészítő tanára: Bartha Melinda Ildikó.
3. helyezést ért el Tisza Hajnalka, a budapesti Semmelweis Egyetem Bókay János Többcélú Szakképző Intézményének tanulója. Felkészítő tanára: Buócz-Imri Erzsébet.

Pedagógushivatás kategóriában:

1. helyezést ért el Méhes Virág Johanna, a Debreceni Református Kollégium Dóczy Gimnáziumának tanulója. Felkészítő tanára: Perla Erzsébet.
1. helyezést ért el Kovács Kamilla, a szobi Szent László Gimnázium, Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium tanulója. Felkészítő tanára: Korodi Szidónia.
2. helyezést ért el Papp Stella, a miskolci Kossuth Lajos Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Technikum tanulója. Felkészítő tanára: Molnárné Litványi Krisztina.
3. helyezést ért el Török Viktória, a miskolci Kossuth Lajos Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Gimnázium, Szakgimnázium és Technikum tanulója. Felkészítő tanára: Szalmen Edit.

Csoportkép Dékáni köszöntő Zsűri és közönség Győri János Sándor Kovács Kamilla Török Viktória Varró Bence András Eredmény - Hövényes Georgina Eredmény - Méhes Virág Johanna Eredmény - Papp Stella Eredmény - Szibele Klaudia Roxana Eredmény - Varró Bence-András

Következő események


Összes esemény

PedKaszt

Károli Podcast

Közösségi Média

Online tanácsadás 

Diáktanácsadó központ

nyelvvizsgaközpont