A Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kara szeretettel meghívja végzett és jelenlegi hallgatóit LELKI EGÉSZSÉGNAPJÁRA.
Az alkalmat a megrendezés időpontjában aktuális járványügyi előírásoknak megfelelően szervezzük meg (személyes jelenléttel vagy online formában).
Időpont: 2021. június 19.
Helyszín: Károli Gáspár Református Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kar, 1042 Budapest, Árpád út 161-163.
Kapcsolat: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Szervezők: Fehér Ágota, Hodossi Nóra, Dr. Hecker-Réz Róbert, Király Ibolya, Konrád Edina, Dr. Váradi-Kusztos Györgyi
Program:
9:30 - 10:00 Érkezés, regisztráció
10:00 - 10:15 Köszöntés
10:15 - 10:45 Előadás:
A cselekedni tudó, kreatív pedagógus személyiségének erőforrásai
Dr. Hecker-Réz Robert – EQ-instruktor, a KRE diakóniai szakfelelőse
10:45 - 11:45 Műhelybeszélgetések – az elhangzott előadás közös pedagógiai tapasztalatainkat mozgósító, gyakorlatorientált megvitatása
A műhelybeszélgetéseket vezeti: Fehér Ágota, Hodossi Nóra, Király Ibolya, Dr. Váradi-Kusztos Györgyi
11:45 - 12:00 Kávészünet
12:00 - 13:00 Fórummegbeszélés – a műhelymegbeszélések eredményeinek összegzése
13:00 - 14:00 Ebédszünet
14:00 - 15:30 Szekcióelőadások (egy választható az alábbiakból):
1) A belső egyensúly megőrzésének és a kiégés megelőzésének lehetőségei
Fehér Ágota – pszichológus, a KRE-Tanítóképző Főiskolai Kar oktatója
2) Konfliktuskezelés és önismeret a pedagógusi munkában
Hodossi Nóra – pszichológus, a KRE-Tanítóképző Főiskolai Kar oktatója
3) Hol a határ? A magánélet és a munka közötti egyensúlyteremtés eszközei
Király Ibolya – mentálhigiénikus, pár- és családterapeuta-jelölt
4) Egyéni és/vagy csoportos coaching (‒ a meglévő képességek, erősségek azonosítása, egyéni és/vagy csoportos fejlesztése) Major Sára – mediátor, coach; Szentpály-Juhász Imre – lelkész, szupervízor segítségével.
15:30 - 16:00 Zárás, útravaló
A rendezvényre előzetes regisztrációt kérünk 2021. június 14-ig. Regisztráció itt!
A rendezvény a Nemzeti Tehetség Program támogatásával,
az NTP-FKT-20-0014 azonosítószámú,
Tehetségműhelyek a KRE-TFK-n című pályázathoz kapcsolódóan valósul meg.
AZ ELŐADÁS TÉMALEÍRÁSA
Dr. Hecker-Réz Robert: A cselekedni tudó, kreatív pedagógus személyiségének erőforrásai
Református lelkiségünk forrása az érzelmi megalapozottságú hit. Az életben való boldogulásunkat is 82%-ban az érzelmi intelligencia és csak 18%-ban az értelmi intelligencia befolyásolja. A cselekvőképes, kreatív érzelmek energiája formálja tehát hatékonnyá a személyiséget, ̶ és teszi eredményessé a pedagógusi tevékenységet is. Ezt, a pedagógiai munkában az érzelmi energiákat hasznosítani és fejleszteni tudó kompetenciát a fókuszpontba helyező autokeirikus modellt mutatja be az előadás.
A SZEKCIÓELŐADÁSOK TÉMALEÍRÁSA
1) Fehér Ágota: A belső egyensúly megőrzésének és a kiégés megelőzésének lehetőségei
Bizonyos, hogy a pedagógusok gyermekekkel való kapcsolódása különleges egymásra találást, egyúttal megterhelő próbatételeket is magában hordozhat. Hogyan őrizhető meg ezek mellett is a lelkesedés a pályán?
E kérdés nyomán az előadás célja segítséget adni a belső örömforrások és értékek, a megvalósult pozitív eredmények tudatosításában rajzok és képek eszközével, valamint megerősíteni a tudáselemek gyermekekre hangolásának eszköztárát, mint az eredményesség fontos meghatározóját. Átgondolni a lelkesedés csorbulásához vezető külső és belső tényezőket annak érdekében, hogy minél előbb el lehessen kerülni azokat, ezáltal összegezni a kiégés folyamatát és megelőzésének lehetőségeit. Végső célunk pedig a belső egyensúly csökkenésének érzését a megújulás lehetőségének is tekinteni.
2) Hodossi Nóra: Konfliktuskezelés és önismeret a pedagógusi munkában
A konfliktusok életünk minden területén megjelennek, ez alól az óvodák, iskolák és bölcsődék sem kivételek. Bár sokszor szívesebben elkerülnénk őket, mégis előfordulhat, hogy nem dühösen és a tehetetlenség érzésével jövünk ki belőlük, hanem egy mindenki számára előnyös megoldáshoz közelebb jutva, úgy, hogy mindez közben önismeretünket, személyes fejlődésünket is elősegíti.
Az alkalom során interaktívan, képek segítségével átgondoljuk, hogy kinek milyen jellegű ellentétek jelentik a legnagyobb nehézséget, hogyan vagyunk jelen a konfliktushelyzetekben, és mit tudunk tenni azért, hogy a gyermekekkel, szülőkkel és kollégákkal szembeni nézeteltérések ne a kapcsolatainkat és életminőségünket rombolják, hanem pozitív kimenetük legyen akár a szituációra, akár önmagunkra való tekintettel is.
3) Király Ibolya: Hol a határ? A magánélet és a munka közötti egyensúlyteremtés eszközei
Napjainkban bármikor, bárhol elérhetőek vagyunk a családi és a munkahelyi szerepköreinkben is. Nehéz kialakítani a határainkat és az egyensúlyt a munka és magánélet között. Az egyensúly fenntartása azonban fontos mind a testi, mind pedig a lelki egészségünk érdekében.
Lényeges kérdés, hogy mit tudok "én" személyesen megtenni, hogy a Work-life balance-t meg tudjam élni. Az interaktív előadás célja, hogy bizonyos kommunikációs, önismereti szempontok alapján technikákat adjon a határtartáshoz és a munka-magánéletegyensúly megtartásához.